פורטל היער השחור

התחלה: טודטנאו

קִילוֹמֶטֶר: 238

תיאור קצר:

מהויסנטל מעל הפלדברג, עבר את שלוכזה ואדון עצלן; שטיינאטל הרומנטי עד וולדשוט-טיינגן, במהירות B 500 עד סנט בלאזיין, דרך הבלסווילד טודטמוס. הוורטל הפראי והרומנטי עד ווהר, עד הורנברג (מעבר להריסות Bärenfels) וחזרה ל- Wehr, דרך Schopfheim, דרך Kleine Wiesental עד Tegernau. אחרי הכחול שאחרי באדנוויילר, Sulzburg, Staufen, דרך עמק מנסטר למעלה - מעל ה- Wiedener Eck - לאוטצנפלד, ומאוטצנפלד דרך B 317 חזרה לטודנאו-פאהל.

תיאור:

השלוכזי, שטיינאטאל, הדומנלגן של סנט בלאזיין, הוורטל, מהורנברג נוף האלפים ועמק הריין, ארדמנשולה, ויזנטל הקטנה, מוזיאון הכרייה בסולצבורג, העיר העתיקה של שטאופן וכן מונסטרטל ו וידן עם מכרה המבקרים אדמה אפלה.

אנו מתחילים את הסיור ב- Gasthof-Pension Lawine (שם עברנו לילה מצוין בזמן שהמכונות שלנו היו במוסכים!)

... ונוסע מעל B 317 עד פלדברגפאס. במהלך 4,5 ק"מ אלו אנו מתגברים על כ -300 מטר גובה, מה שאומר שהמכונות שלנו מגיעות לטמפרטורת ההפעלה שלהם מהר מאוד. כשנוסעים מעבר לפאס אנו רואים צומת בצד שמאל המוביל אל פלדברג. מכיוון שההר מיועד יותר להולכי רגל, אנו חוצים את המעבר ונוסעים למטה לברנטל.

לאחר 11 קילומטרים של יום נגיע לצומת הראשון, שם הדרך היורדת שמאלה מובילה לטיטיזי והכביש היוצא ימינה מוביל לשלוכזי. נפנה ימינה, בעקבות שלט ההכוונה הצהוב (B 500 לכיוון Waldshut, St. Blasien, Schluchsee) ולאחר 17 ק"מ יומי נגיע לשלוכזי. כעת אנו עוזבים את אזור היער והכביש עובר כעת מעל האגם, ממנו נשקף נוף נפלא אל האגם. עד מהרה מגיעים לעיירה שלוכזי. כאן, מיד מימין, נמצאת תחנת הדלק הראשונה בסיור שלנו. מול תחנת הדלק, Bahnhofstrasse מוביל כמעט עד לאגם, ויש כאן שפע של מקומות חניה. מכיוון ששום דבר לא יכול לעצור אותנו בהתלהבות הבוקר שלנו, אנחנו נוסעים על פני העיירה שלוכזי ל-Seebrugg.

לאחר 24,5 ק"מ אנו שמים לב לשלט הצהוב ופונים שמאלה לכיוון Ü הלינגן, בירקנדורף, Grafenhausen. עוברים את פאולנפירסט נגיע למבשלת הבירה רוטהאוס אחרי 28,5 ק"מ. כאן מבושל "טננצפפל-פילס" המפורסם. אבל טננזפפל ואופנועים אינם תואמים, ולכן אנו ממשיכים בכביש זה לכיוון בוננדורף. לאחר כ- 35 ק"מ מהיום אנו מגיעים ל"עמק סטינה ", ואז אנו מורידים מעט את מהירותנו, מכיוון שיש מיד עיקולים צמודים ומבלבלים.

אחרי 37 ק"מ, קצת לפני קרקעית העמק, נגיע לשלט שאומר לנו שבפנייה ימינה נגיע לוולדשוט-טיינגן ולאונטרמטינגן. אם אתה נוסע כ- 200 מ 'רחוק יותר לכיוון בוננדורף, פונדק "Steinasäge" נמצא משמאל. עם זאת, אף אחד בקבוצה לא מסמן סימני עייפות, ולכן אנו פונים ימינה לשטיינאטאל - לכיוון וולדשוט. לאחר 41,5 יום אנו רואים את הבית הראשון מימין לרחוב, את הפונדק "רוגגנבאכר" - רוכבי אופניים - עם גן יפה ומתחם בעלי חיים. משהו אחר מכה בנו: מקומות החניה הראשונים בצד שמאל של השביל שמורים לאופנועים! מי שלוקח הפסקה כאן יכול גם למתוח את רגליו ולבקר בחורבות הטירה במרחק 200 מטרים משמאל לסטיינה. אחרי כוס קפה, שנהנינו באווירה ידידותית, האופנועים שלנו מזמזמים שוב.

30 מ 'לאחר התחלתנו בפונדק "רוגגנבאכר" יש שלט שאומר שוואלדשוט ישר קדימה, 20 ק"מ משם. בהמשך אנו מתגלגלים במורד שטיינאטאל היפהפה ובמרחק 500 מ 'מימין אנו רואים בליטה, חורבות הטירה בפינה השמאלית העליונה. אבל עכשיו הדרך דורשת את הריכוז שלנו. העמק ממש רומנטי ויש מספיק עבודה על האופנועים. ב -57 ק"מ יומיים אנו עוזבים את אזור היער ומגיעים לדצלן. מכאן זה אומר נסיעה חופשית, עבר כרי דשא ושדות, עד שהגענו לטינגן. בקמ"ר יומי של 63 ק"מ נגיע לצומת רחוב, בו נפנה ימינה, לכיוון מרכז העיר טיינגן (אם כי השלט מצביע שמאלה - כיוון באזל, ולדשוט, שפהאוזן). זמן קצר לאחר מכן אנו רואים תחנת דלק של אגיפ מימין לכביש. בהמשך הדרך הזו, אנו מתגלגלים על פני תחנת הרכבת לאחר 70 קילומטרים של יום. בקילומטר 71,5 יומי אנו רואים לפנינו רמזור. כשמסתדרים בצד שמאל, ממשיכים לכיוון טיטיזי ובתים. זהו ה- B 500, שמיד אחרי הרמזורים - הנראים היטב - מוביל מעל גשר ואז במעלה המדרון ימינה בין הבתים. ארבע המסלולים B 500 מובילים לגבהים של היער השחור, ואז עוברים על פני מבשלת "וולדהאוס", לעבר העיירות האוזר וסנט בלאזיין. ב -20 ק"מ לערך, המכונות שלנו סוף סוף מקבלות את "האוויר" הראוי לו לנשום עמוק.

אחרי שנוכל לקרוא 92 ק"מ מדי יום על מד המהירות, אנו רואים שלט בכניסה להוטן: סנט בלאזיין שמאלה. לבתים יש משהו מיוחד להציע: בבית יש תחנת כוח לאחסון שאוב, שאפשר לבקר בה. צריך לומר לכל מי שמעוניין שזה אפשרי רק בימי חמישי בשעה 14:2,5. מכיוון שהסיור בתחנת הכוח כולל התוכנית התומכת אורך כ -XNUMX שעות, זוהי נקודת תכנית לסיור נוסף.

אז - אנחנו יורדים לתוך ה"אלבטאל", שם אחרי עוד 2 קילומטרים מגיעים ל-St. Blasien. עכשיו יש לנו את הבחירה להישאר על הכביש ולהמשיך לטודטמוס או לפנות ימינה (אחרי 100 מ' יש תחנת דלק) כדי לנסוע לתוך סנט בלאזיין ולבקר בקתדרלה המעניינת מאוד ובשטח הקתדרלה - יש הרבה חניה חלל . כל מי שנהנה ממוזיקה קלאסית צריך לברר על הקונצרטים של הקתדרלה. עצירה או לא עצירה - ממשיכים בכביש העוקף עד יום ק"מ 95, שהוא בערך מרכז העיר. יש כאן שלט המראה את הדרך לטודטמוס, דאכסברג או איבאך מציין. דרך כביש זה אנו מגיעים למרכז טודטמוס לאחר 111 יום-ק"מ. יש כאן שוב שתי אפשרויות: אם אתה כבר לא אוהב את זה, פנה ימינה, מעל "הוכקופף" למטה לוויסנטל ואחרי 25 ק"מ נוספים חזור ל"מפולת "הנעימה או - אם זה עדיין כיף - פנה שמאלה ו עד Bad Säckingen או Wehr דרך "Wehratal" הפראי והרומנטי.

הפעל את האות שמאלה והכבה ל- Wehratal! לאחר 116,5 יום אנו מגיעים לטודטמוס-או ורואים מנסרה גדולה משמאל לפנינו. ממש ממול נמצא "Inn Klondike", מקום מפגש פופולרי לרוכבי אופנוע. 50 מ 'בהמשך אנו רואים שלט שאומר היישר לוואר עוד 12 ק"מ, ואז ישר לשופפהיים דרך גרסבאך עוד 22 ק"מ. אנחנו ממשיכים ישר קדימה וזמן קצר אחר כך מתגלגלים בערוץ החתוך עמוק של הווהרה. אזהרה: ניתן לצפות כאן באספלט לח כאשר השמש כבר לא מגיעה לערוץ העמק בכל מקום. בקילומטראז 'יומי של 125 ק"מ אנו מתגלגלים דרך מנהרה ומיד לאחר מכן אנו רואים את הוורטלספרה מימין לכביש. 1,3 ק"מ רחוק יותר אנו נמצאים בסכר, וכאן קראנו שמדובר בתחנת כוח אגירה שאובה. אגן זה כאן הוא "האגן התחתון", האגן העליון נמצא בהורנברג. אנחנו רוצים ללכת למקום אחר כך. לאורך המרחק הקצר יחסית הזה הגעת להפרש גובה של 600 מטר. הטורבינות והמשאבות ממוקמות במערה בהר. אנחנו ממשיכים להתגלגל ואחרי 16,4 ק"מ אנחנו מגיעים ליישר.

במרחק של 17,2 קילומטרים אנו רואים לפנינו צומת, המסומן באופן הבא: ישר קדימה לכיוון שופפהיים למשך 8 ק"מ, שמאלה לכיוון באד סאקינגן 11 ק"מ או למרכז העיר. פנה שמאלה ונכנס לעיר עד לאחר כ 800 מ 'ורמזור נראה שוב שלט, שאומר לנו שאנחנו הולכים שמאלה לגורוויל, ריקנבאך, הורנברג והוטן. אנו הולכים בכביש זה כ -3,5 ק"מ עד שנגיע לצומת. על שלט כתוב שהוא הולך שמאלה ל- Hornberg ו- Hütten. אז פנו שמאלה, ואחרי עוד 3,2 ק"מ נגיע לכפר רוטהוף. על התמרור כאן מצוין שפונים שמאלה אחרי 11 ק"מ כדי להגיע לעיירה הרישריד, אחרי 4 ק"מ לעיירה הורנברג ואחרי 3 ק"מ אטדורף. אז פנו שמאלה, אבל השילוט הבא הוא 1,1 ק"מ בהמשך. עליו קראנו: ישר קדימה לכיוון הרישריד 10 ק"מ, ואחרי הורנברג עוד 3 ק"מ. אנו ממשיכים ישר לכיוון הורנברג. לאחר עוד 1,5 ק"מ הדרך מתפצלת שוב. על השלט המצורף כאן אנו קוראים: היישר לפנינו נמצא הרישריד במרחק 8 ק"מ משם ומאגר הורנברג הנ"ל. עם זאת, אם אתה פונה שמאלה, אתה מגיע להורנברג אחרי קילומטר אחד. אנו פונים שמאלה להורנברג ונשארים בדרך זו, גם דרך הכפר, עד שלאחר 1 יום-יום פונדק "Jägerstüble" נמצא משמאל לפנינו.

כאן הדרך נגמרת, ויש לנו נוף נפלא מעל עמק הריין עד האלפים השוויצרים. אנחנו יושבים על מרפסת הגן ונהנים מהנוף הנפלא עם כוס קפה. חזרה אנחנו נוסעים באותו מסלול עד שנגיע שוב ל- B 518 בוור. עכשיו לך מיד, לכיוון שופפהיים. לאחר שעזבנו את וור, ק"מ 154,6 בשעות היום אנו רואים שלט המפנה ימינה ל"ארדמנשלה "של האסל. מערה זו היא אחת ממערות הנטיפים הוותיקות והיפות ביותר בגרמניה. אם אתה רוצה להגיע למערת הנטיפים הזו, סע כקילומטר אחד לתוך הכפר ואז פנה ימינה פעם אחת. אז תוכלו לראות את מקומות החניה שלפניכם לאחר כקילומטר אחד. מכיוון שאנו מכירים את המערה, אנו ממשיכים בכביש B 1, מעל האגף הדרומי המשופע של היער השחור לשופפהיים, שם אנו מגיעים לקצה הכפר לאחר 1 ק"מ. אם ברצונכם לנתק את המסלול כאן, אתם עולים ישירות לכביש B 518 ובאים, לכיוון דונאויסינגן, דרך צל או טודטנאו, לאחר כ- 163 ק"מ חזרה ל"מפולת השלג "בטודטנאו-פאהל.

נהנינו מאוד במסלולים המגוונים ובנוף הנפלא וממשיכים דרך Wehrastraße לכיוון מרכז העיר. אנחנו חוצים את הכיכר הבאה, נוסעים לאזור 30, חוצים מעבר רכבת ואחרי קילומטר אחד מגיעים למרכז העיר או פונים שמאלה לכיכר השוק. אנו ממשיכים, מעבר לכיכר השוק, לכיוון הפאתי הדרומי, מחוז גינדהאוזן. יש כאן גם תחנות דלק. בקילומטר היומי 1 אנו מתגלגלים לכיכר, אותה אנו משאירים ימינה לכיוון Neuenweg, Tegernau, Langenau. עכשיו המסלול שלנו מוביל אותנו דרך הכלא ויזנטל. אנחנו נוסעים דרך לנגנאו, פונים שמאלה באינקנשטיין. בוויסלט אנו עוקבים אחר השילוט - ימינה ל- Neuenweg 165,7 ק"מ. אחרי 14 ק"מ נגיע לעיירה טגרנאו, שם שלט מראה שאפשר להגיע לבאדנוויילר אחרי 175 ק"מ דרך הכביש שמוביל שמאלה. יוצא לבאדנוילר.

אחרי 1,5 ק"מ אנחנו מתגלגלים על פני מחצבה. מכאן לבאדנוויילר כדאי ליהנות מהדרך בזהירות! הוא הופך להיות צר, מבלבל, בחלקים הוא גם מלוכלך, ואחרון חביב, הוא מוביל לאורך מורדות ההרים הצפוניים, מה שאומר שלעתים קרובות הוא רטוב עד שעות היום המאוחרות. אבל זה לא מזעזע אותנו, אנחנו אורזים את שני ההילוכים הגדולים כנטל בתרמיל והמכונות מזמזמות קדימה. אחרי 184 ק"מ ביום נגיע לגבעה עם אזור מנוחה גדול מעל הכפר סטוקמאט. אנו נמצאים כעת ב"בלאון ", שעם 1165 מ 'שלו מעניק ליער השחור על צלעו המערבית רושם נוסף. יש כאן גם טלפון חירום. מאזור מנוחה זה הדרך מובילה אל באדנוויילר או אל עמק הריין. גם עכשיו, מצערת מלאה מהוונת. לאחר 193 יום-ק"מ אנו מגיעים לשלט, "באדנוויילר מימין - קנדרן שמאל". עם זאת, באדנוויילר סגורה זמנית לאופנועים. נפנה כאן שמאלה - לכיוון קנדרן. לאחר כ -1,5 ק"מ נגיע לרחוב נוסף, שם הוא פונה ימינה ל- BAB, למולהיים, Schnau ונידרוויילר הולך. אנו מסתעפים ימינה ואחרי 3,5 ק"מ מגיעים לנידרוויילר, שם אנו מסתעפים שמאלה לכיוון מולהיים.

לאחר 202 יום-ק"מ אנו מגיעים לפאתי מוללהיים ופונים ימינה באפשרות הראשונה לכיוון צורזינגן, בריצינגן וסולצבורג. בצומת הבא, לאחר כ -300 מ ', נפנה שוב ימינה, נמשיך לצורזינגן, בריצינגן וסולצבורג. עכשיו הדרך מובילה אותנו דרך שדות תירס ענקיים לצורזינגן. מתגלגלים הלאה לכיוון סולצבורג, ואז עוברים על פני כרמים בכפר היין הרומנטי בריצינגן. בכביש הראשי אנו חוצים את בריצינגן ואחרי 2,5 ק"מ גם את העיירה לאופן. לבסוף אנו מגיעים לצומת המוביל מימין לסולצבורג. בסולצבורג אנחנו נוסעים למרכז הכפר, אליו נגיע אחרי 212 ק"מ. ניתן לבקר כאן במוזיאון כרייה מעניין מאוד. לאחר ביקור במוזיאון הכרייה, אנו עוזבים שוב את סולזבורג, לכיוון ממנו הגענו. אם אינכם נוסעים שמאלה בסוף הכפר, אלא עוקבים אחר השילוט להייטרהיים, עליכם לנסוע בקשת בדוטינגן כדי להגיע לכביש לסטאופן. לאחר 113,5 ק"מ אנו רואים שלט על הכביש, המספר לנו שסטאופן והמונסטרטל נמצאים ישר קדימה.

כ -1,5 ק"מ בהמשך אנו מגיעים לסטאופן, וכעבור 500 מ 'שוכנת מולנו "רחוב מינסטרטלר". ממש בצד הנגדי של הרחוב יש שלט שעליו כיוון הנסיעה שמאלה פרייבורג או לבאד קרוצינגן וכיוון הנסיעה ימינה למונסטרטל או לשונאו מסומן. המסלול שלנו מוביל אותנו לכיוון מונסטרטל. מכיוון שאנחנו רוצים להביט במרכז העיר הנהדר של שטאופן, אנחנו מיד עוברים שמאלה לאחר כ -150 מ 'ומתגלגלים לחניה שמולנו שמאלה. בסטאופן מרכז יפה מאוד ומרשים של העיר העתיקה. לאחר שנחנו מעט וחזרנו למכונות מהעיר העתיקה, אנו עוזבים את סטאופן לכיוון מונסטרטל. בנתיב היבשתי שאחריו אנו רואים מולנו את מסיב בלצ'ן מעט ימינה. אנו חוצים את העיירה מונסטרטל דרך הכביש הראשי, שם שלט מציין מכרה מבקר בעמק צד ימין. באמצע עמק מינסטר נמצא מנזר סנט טרודפרט, בו ניתן לבקר בחלקו. בכפר מונסטרטל אנו מוצאים גם כמה תחנות דלק ולקראת סוף הכפר אנו רואים מולנו את "שאוינסלנד" מעט משמאל.

ברגע שעזבנו את הכפר הדרך מובילה אותנו לכיוון שונאו. דרך כיפופי שיער וקימורי שיער רבים ודרך נוף אטרקטיבי מאוד, הוא מתפתל במעלה האגף המערבי של היער השחור אל "וידנר אק".

על פני Wiedener Eck אנו נוסעים דרך עמק Wiedener. אם עדיין יש לכם זמן ומעוניינים במכרה: בהחלט יש מכרה מבקרים יפה מאוד על המסלול הזה, מכרה "פינסטרגרונד"! כאן אתה עדיין מונחה לעתים קרובות דרך המכרה על ידי הכורים הוותיקים שפעם עבדו כאן עד לסגירתו. אחרי 249 ק"מ נגיע לאוטצנפלד. כשאנחנו מגיעים לכביש הראשי, אנו מסתעפים שמאלה ואחרי 2 ק"מ נגיע לכביש הפדרלי 317. בכביש B 317 נפנה שמאלה ואחרי כ -10 ק"מ נגיע ל- Gasthof-Pension "Lawine" בטודנאו-פאהל.

עם כ -260 ק"מ נסיעה וגם כ- 3150 מטרים של עלייה ו- 3150 מטרים של ירידה, טיילנו בכמה מהעמקים והנופים היפים ביותר בדרום היער השחור בסיור זה. הגסטהוף-פנסיון "לוויין" ממוקם במיקום מרכזי מאוד בעלייה הדרומית של B 317 לפלדברג - באמצע דרום היער השחור ולכן הוא נקודת מוצא אידיאלית לסיורים אחרים ואחרים.